Na přelomu
tab.1: provedení Y 25 | ||||||||||
|
Nosnost jednotlivých provedení podvozku je patrná z jejich označení velkými písmeny viz tab. 1. Konkrétní provedení podvozku bývá ještě doplněno malými písmeny popřípadě číslicemi.
obr. 1 popis Y 25 |
V roce 1979 se začínají objevovat podvozky vyráběné v ČSSR, zpočátku ve Vagónce Česká Lípa a později také ve Vagónce Poprad. Jejich cesta na naše tratě byla ale značně složitá a oddalování zavedení těchto podvozků způsobilo ČSD značné potíže v přechodnosti čtyřnápravových vozů na koleje zahraničních železnic. Vzhledem k tomu, že se opožďovalo dokončování výrobních kapacit ve Vagónce Poprad, bylo v roce 1978 rozhodnuto, že některé klíčové díly se budou dovážet ze zahraničí, ostatní vyrábět v našich vagónkách a montáž podvozků zabezpečí na přechodnou dobu Vagónka Česká Lípa. V počátečních fázích byly dováženy rámy a ložiskové skříně z Jugoslávie, rámy a část válečkových ložisek pocházely z Polska, další ložiska z NDR, pružiny pak byly částečně produkce NSR a Polska a dále byl z dovozu materiál na třecí příložky tlumení.
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / Y 25