Skříň vozu je uložena na příčník rámu podvozku pomocí kulové torny a dvojice odpružených postranních kluznic. Horní část torny je upevněna k hlavnímu příčmíku spodku vozu, spodní část je přivařená k příčníku podvozku.
Převážnou část svislého zatížení ze skříně vozu na podvozek přenáší torna, postranní kluznice, sloužící především pro zajištění stability vozové skříně, přenášejí jen malou část zatížení ze skříně vozu. Kulová torna přenáší všechny síly vznikající mezi vozovou skříní a podvozkem ve vodorovné rovině.
obr.1: kulová torna |
Horní část torny
Spodní část torny
Hlavní příčník rámu podvozku
Vložka ze samomazného materiálu
Svorník (nicohlav)
Třmenová pojistka
Podložka
Vložka torny
Pouzdro
Vložka
Horní vložka
Odpružené kluznice jsou trvale zatíženy
obr.2: odpružené kluznice podvozku Y 25 |
|
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / Y 25 / uložení skříně vozu na podvozek