Rám podvozku je svařen ze dvou podélníků (obr. 1 a 2 poz. 1) profilu „I“, příčníku 2 skříňového průřezu, dvou čelníků 3 profilu „U“a čtyř podélných výztuh 4 profilu „U“.
obr.1: rám |
Horní strana příčníku slouží k upevnění součástí pro uložení skříně vozu na podvozek, kulové torny 5 a dvou postranních kluznic 6.
Konzoly pro zavěšení brzdových rozpor 7 jsou přivařeny k příčnníku a čelníkům. Podélné výztuhy slouží k nesení součástí brzdy, kotevníku 9 a konzol k vázání převodnic 8.
Na spodní straně podélníků jsou v prostorech nad ložiskovými skříněmi přivařeny ocelolitinové rámy (obr 2 poz. 10) určené k uložení pružin vypružení a k vedení dvojkolí. Jako protikus záchytky dvojkolí jsou k rámu přivařeny pásy 11.
obr.2: rám |
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / Y 25 / rám