Po úspěšných konstrukcích podvozků MD, vycházejících z typu MD 50, byl vyvinut podvozek typu MD 52. Konstruktéři podvozku MD 52 se zaměřili mimo jiné na požadavek zkrácení celkové délky podvozku. Postupným vývojem osobních vozů rostly požadavky na prostory pod podlahou vozu, kde jsou zavěšeny skříně s klimatizací, centrálním zdrojem energie, odpadní nádrže uzavřeného systému WC a jiných zařízení a velká zástavbová délka podvozků odvozených od typu MD 50 (4226 mm) začala být na překážku. U podvozku MD 52 se podařilo zkrátit zástavbovou délku až na 3420 mm. Postupným vývojem byly vyrobeno několik modifikací podvozku MD 52, které byly označovány dodatečnými číslicemi (např. MD 520). Podvozky MD 52 mohou být provozovány rychlostí až 250 km/h. Podvozku jsou osazovány kotoučovou brzdou, doplněnou magnetickou kolejnicovou brzdou.
obr.1: podvozek MD 52 |
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / Minden Deutz / MD 52