obr.1: rám podvozku MD 52 |
Vlastní konstrukce rámu je svařena ze dvou podélníků (obr. 1 a 2 poz. 1) a dvou příčníků 2. Podélníky i příčníky jsou svařeny z ocelových plechů do skříňové konstrukce. V rozšířených částech podélníků 5 jsou v prostorech nad ložiskovými skříněmi vytvořeny dutiny pro uložení pružin prvotního vypružení.
K vnějším stojinám podélníků jsou přivařeny konzoly 3 sloužící k upevnění závěsů nosičů pružin druhotného vypružení a konzoly 4, ke kterým jsou otočně upevněny kladky narážek, které plynule zmenšují příčnou vůli druhotného vypružení v závislosti na natočení podvozku vůči skříni vozu v oblouku. K rozšířené části podélníků jsou přivařeny konzoly 6, které slouží k upevnění táhel podélného vedení kolébky a konzoly 8 pro upevnění teleskopických tlumičů prvotního vypružení. Ke konzolám 7 jsou upevněny brzdové jednotky kotoučové brzdy.
Narážky 9 na vnitřní stojině podélníků vymezují vůli pro příčné vypružení podvozku, narážky 10 vymezují prostor pro podélné vypružení podvozku.
obr.2: rám podvozku MD 52 |
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / Minden Deutz / MD 52 / rám