Ložiskové skříně (obr. 1 poz. 1) jsou uloženy nevypruženě pomocí svých osazení do výřezů v postranicích 2 a zajištěny šrouby 3, nebo u starších konstrukcí je ložisková skříň upevněna k postranici dlouhými svorníky. Takto tvoří postranice společně s dvojkolími podajný rám podvozku.
obr.1: pevné vedení dvojkolí | obr. 2: podvozek Diamond |
Pevné vedení dvojkolí lze realizovat pouze u podvozků s rámem, který je schopen sledovat křížové propady koleje. Rám podvozku Diamond (obr. 2) je tvořen dvěma postranicemi 2, vzájemně svázaných dvojkolími pomocí pevného vedení. Skříň vozu je uložena na příčníku 1, který je vypruženě uložen do výřezů postranic 2. Pružiny umožňují výkyv postranic ve svislé rovině a tak zajišťují bezpečnost proti vykolejení. Rychlost podvozků s pevným vedením dvojkolí nepřekračuje 100 km/h.
obr. 3: klínový tlumič podvozku Diamond |
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / vedení dvojkolí / pevné