Vazba otočným čepem a dvojicí kluznic je používána u podvozků osobních vozů kolébkového uspořádání. Otočný čep přenáší veškeré podélné a příčné síly mezi skříní vozu a kolébkou podvozku, svislé síly mezi kolébkou podvozku a skříní vozu přenášejí postranní kluznice, umístěné na kolébce podvozku.
Vazba otočným čepem a dvojicí kluznic neumožňuje náklon vozové skříně vůči kolébce podvozku, proto musí žádoucí pohyby rámu podvozku vůči skříni vozu zajistit druhotné vypružení, jak je možné vidět na animaci.
Postranní kluznice jsou zde zatíženy hmotností vozu a proto je nutné zajistit jejich mazání. U podvozku typu VÚKV jsou kluznice mazány ulejem, který je doplňován v kapsách na rámu skříně vozu. Kluznice podvozků GP 200 mají samomazný teflonový povrch.
Otočný čep
Příčník rámu podvozku
Hlavní příčník spodku vozové skříně
V kolébce podvozku je otočný čep uložený přes pryžový silentblok
Horní díl postranní kluznice na kolébce podvozku
Spodní díl kluznice na příčníku skříně vozu
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / uložení skříně na podvozek / otočný čep