Vlastní konstrukce rámu podvozku je snýtována ze dvou podélníků 1, vylisovaných z jednoho kusu ocelového plechu, vzájemně vázaných dvojicí příčníků 2 a dvojicí čelníků 3, které jsou tovřeny válcovanými otevřenými profily. Vazba mezi podélníky a příčníky je ještě zesílena styčnicemi 7.
obr.1: rám |
Vlastnostu podélníku, tvořeného lisovaným plechem, vyžadují pro zvýšení tuhosti konstrukce použití šikmých výztuh 5 a v místech zeslabení odlehčovacími otvory spojení podélníků příčnými výztuhami 6. Způsob vázání jednotlivých nosníků rámu pomocí nýtů a úhelníků je patrný na obrázku 4.
V místech ložiskových skříní jsou v podélnících vytvořeny rozsochy, které vedou ložiskové skříně v podélném a příčném směru. Pro zvýšení pevnosti silně namáhaných rozsoch je podélník zesílen přinýtovaným plechem 9. Pro zavěšení pružnic prvotního vypružení jsou k zadní straně podélníků přinýtovány koníky 10.
obr.2: rozsocha | obr.3: koníky a závěsy rozpor |
K rámu jsou rovněž vázány součásti
obr.4: zavěšení druhotného vypružení |
Druhotné vypružení je svými závěsy 14 pomocí svorníků kyvně zavěšeno na příčníky 2. Při porušení silně dynamicky namáhaných závěsů je druhotné vypružení nouzově neseno nouzovými závěsy 15. V prostoru pro kolébku (mezi příčníky) jsou k příčníkům připevněny narážky podélného vedení kolébky a k podélníkům jsou upevněny narážky vymezující prostor pro příčné vypružení podvozku (více na stránce o druhotném vypružení).
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / Středoevropský / rám