V ložiskových skříních podvozků SGP 300 jsou zavázány kompaktní nerozebíratelné kuželíkové ložiskové jednotky TAROL s polymerovou klecí, která
obr.1 prvotní vypružení |
Pro smížení vlivu zpětných proudů vedených kolejnicí na nápravová ložiska je na každém podvozku umístěn jeden nápravový uzemňovač FROST, který pomocí kartáčů vodivě spojuje čelo nápravy přímo s rámem podvozku a přemosťuje tak průtok proudu přes nápravová ložiska.
Prvotní vypružení je tvořeno šroubovitými válcovými pružinami 1, uloženými přes gumokovové kotouče v konzolách ložiskových skříní 2. Pružiny prvotního vypružení jsou tlumeny hydraulickými tlumiči 3 řazenými mezi víko ložiskové skříně a rám podvozku.
Vedení dvojkolí je realizováno pomocí vodících trnů (čepů), nalisovných pouzdrech v podélníku rámu podvozku. Vodící trny procházejí vnitřkem pružin prvotního vypružení do dutin v konzolách ložiskových skříní, kde jsou speciální vodící pouzdra, která při vzájemném pohybu ložiskových skříní vůči rámu podvozku ve svislém směru kloužou po vodících trnech a vedou odpruženě s nastavenou tuhostí ložiskové skříně v podélném a příčném směru. Jedním z požadavků při konstruování podvozků SGP 300 bylo, aby jeden podvozek při dobré přizpůsobivosti na tratích s ostrými oblouky (nízká příčná tuhost) byl schopen jízdy vyšší rychlostí (příčně tuhý podvozek). Tyto protichůdné požadavky byly u jedné z variant podvozků SGP 300 vyřešeny speciálním hydraulickým pouzdrem, ukrytým v konzole ložiskové skříně, kterým prochází trn vedení dvojkolí. Vodící pouzdro v závislosti na rychlosti jízdy hydraulicky mění tuhost vedení dvojkolí a při nízkých rychlostech v obloukovité trati umožuje natáčení dvojkolí.
vagony.cz / pojezdy / podvozky / podvozek SGP 300 / prvotní vypružení vedení dvojkolí