Vůz byl vyroben v letech 1999 až 2000 ve spolupráci firem Vagonka Studénka a Siemens SGP Vídeň v počtu 26 kusů. Jeho určení je mezinárodní provoz v režimu RIC i na tratích s četnými tunely s nejvyšší provozní rychlostí 200 km/h. Z toho důvodu je maximální rychlost vozu 200 KM/h, skříň vozu v tlakotěsném provedení a na čelech vozu je provedena příprava pro montáž tlakotěsného přechodu SIG. Vnitřní uspořádání je oddílové. Vůz je vybaven elektronicky řízenou klimatizací s jednokanálovým rozvodem a přídavnými vytápěcími tělesy. Zásobování elektrickou energií zajšťuje centrální zdroj energie CZE o jmenovitém vstupním napětí 3000 V stejnosměrných a střídavých 50 hz, 1500 V stejnosměrných a střídavých 50 Hz, 1000 V střídavých 16,7 Hz. Tlaková brzda je soustavy KNORR typu KE-PR-MG (D)-ep.KNORR, kotoučová doplněná elektromagnetickou kolejnicovou brzdou. Přídavná pneumatická zařízení jsou: potrubní zrychlovač rychlobrzdy, ventil překlenutí záchranné brzdy, protismyková ochrana. Vodní hospodářství tvoří dvě nádrže 400 l, opatřené ventilem který automaticky vypustí obsah při teplotě vody +2 stupně celsia. Vůz má 2 uzavřené okruhy WC s fekálními nádržemi 350 l. Další výbavou vozu je rozhlasové zařízení umístěné na představku na straně ruční brzdy, 18-ti žilový s UIC zásuvkami a zástrčkami na čelech vozu. Okna v oddílech jsou pevná ze dvou izolačních skel, vnější sklo má na vnitřní straně kouřovou úpravu. Nástupní dveře jednokřídlé tlakotěsné přesdsuvné s elektropneumatickým zavíráním a otvíráním, čelní dveře dvojkřídlé posuvné v tlakotěsném provedení s ochranou proti sevření cestujících.
Nejvyší rychlost | 200 km/h |
Hmotnost vozu | 49 600 kg |
Délka přes nárazníky | 26 400 mm |
Vzdálenost otoč. čepů | 19 000 mm |
Míst k sezení | 66 |
vagony.cz / pojezdy / podvozky / podvozek SGP 300 / vůz Bmz