Pensylvánský podvozek může být osazen jedním nebo dvěma dynamy poháněnými řemenem od řemenice na přilehlé nápravě, nebo jedním dynamem, upevněným k postranici rámu podvozku poháněným kardanovým hřídelem od převodovky na přilehlé ložiskové skříni.
K upevnění dynama, poháněného plochým řemenem od přilehlé nápravy, na rám podvozku slouží konzola (obr. 1 poz. 1) přivařená na čelníku rámu podvozku. Vlastní dynamo je pomocí svorníku 3 otočně vázáno k lůžku 2. Správné napnutí řemenu zajišťuje šroub 6 v součinnosti s pružinou 5, pro které je ke konzole 1 přišroubován držák 4.
obr.1: dynamo poháněné řemenem |
|
Na vozech řady Aa rok výroby 1958 byla poprvé použita rychlíková brzda DAKO-R, která je používána dodnes na podvozcích typu Görlitz.
obr.3: protismykové regulátory DAKO-F na voze Aa |
U vozů vybavených dvoustupňovou brzdou DAKO R jsou na podvozcích umístěny 4 protismykové regulátory DAKO-F (obr. 3 poz. 1) a jeden odstředivý regulátor DAKO-K. Funkce protismykové ochrany s regulátory DAKO-F a rychlíkové brzdy DAKO-R je popsána v článku o podvozku Görlitz V.
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / podvozek Pensylvánský / další zařízení