Podvozek GP 200 byl vyvinut ve Výzkumném ústavu kolejových vozidel VÚKV jako mezinárodní projekt, který vyvíjel VÚKV společně s Vagónkou v německém Görlitz, odtud pochází názen GP (Görlitz-Praha) a číslice 200 znamená maximální možnou konstrukční rychlost při použití elektromagnetické kolejnicové brzdy.
Nejvyšší povolená rychlost 120 km/h. Podvozky GP 200 vyrobené v MSV Studénka nejsou vybaveny tlumiči prvotního vypružení. Rozdíly mezi jednotlivýmy typy podvozku GP 200 jsou v provedení brzdy DAKO a ložisek. Typy:
8-822.0 a 8-822.1 (Bdt279 1986/1987) | 8-825.0 a 8-825.1 (Bdt280 1990/1991) | 8-825.2 a 8-825.3 (Bp 1991/1992) |
Vozy řad Bdt a Bp se kromě typu podvozku liší především interiérem. |
GP 200 typ 8-819 výrobce MSV Studénka, nejvyšší povolená rychlost 140 km/h. Typ 8-819.0 je s ruční brzdou a 8-819.1 bez ruční brzdy. U tohoto typu je z použita špalíková rychlíková brzda DAKO s oboustranně obrzděným dvojkolím dvojčitými zdžemi. Podvozky GP 200 typ 8-819 byly původně určeny pro poštovní vozy řady Postw, které jsou v součansné době rekonstruovány na řídící vozy řad Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795
Nejvyšší povolená rychlost 160 km/h. Rozdíly mezi jednotlivýmy typy podvozku GP 200 S jsou v provedení brzdy BBW a ložisek. Typy:
25 (BRm 1984) | 25/85 (Bmee 1987) | 25/87 (BDbmrsee 1987/1988) | 23,5/89 (Bdmtee 1989/1991) |
Podvozek GP 200 je dvounápravový podvozek s dvojitým vypružením kolébkové konstrukce určený pro osobní vozy.
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / podvozek GP 200