Rám podvozku Görlitz Va je svařený z ocelových nosníků do tuhé uzavřené konstrukce.
Podélníky (obr. 2 a 3 pozice 1 - shodné číslování) jsou svařeny z ocelových plechů do do uzavřeného - skříňového profilu (obr. 1B). V průřezu je podélník složen z horní pásnice (obr. 1, poz. 1), dolní pásnice 2 a dvou stojin 3.
obr.1: řez skříňovými profily nosníků |
Dvojice příčníků (obr. 2 pozice 2) je svařena z ocelových plechů do skříňového profilu (obr. 1B). Provedení a umístění příčníků je dáno umístěním kolébky druhotného vypružení, příčníky mají funkci při podélném vedení kolébky (viz níže).
Čelníky (obr. 2 pozice 3) jsou svařeny ze dvou lisovaných profilů do uavřeného profilu (obr. 1A). Slouží k vázání podélných výztuh 4 a k zavěšení brzdových rozpor. Podélné výztuhy 4, tvořené „U“profily, jsou určeny k vázání součástí brzdy (spojnice převodnic).
obr.2: rám podvozku Görlitz V - konstrukce hlavních nosníků je shodná s Görlitz Va |
Rám podvozku je nesen pružinami prvotního vypružení uloženými v osazení vodících trnů (obr. 3 poz. 9), které jsou přišroubovány na spodní stranu podélníků.
Rám podvozku je uzpůsoben k zavěšení a vedení druhotného vypružení. Závěsy nosiče druhotného vypružení 5 jsou kyvně zavěšené na horní pásnici podélníku a procházejí otvorem skrz podélník, kde je v dolní pásnici vytvořen dostateřný otvor pro jejich výkyv. Pro nouzové závěsy druhotného vypružení jsou ke spodní pásnici podélníků přivařeny konzoly 10. Pro vedení kolébky druhotného vypružení jsou na příčnících 2 upevněny vodící desky, které vedou kolébku v podélném směru 7. Narážky v příčném směru 6 vymezují prostor pro příčné vypružení podvozku.
K upevnění vodorovných tlumičů příčných pohybů kolébky vůči rámu podvozku slouží konzoly 8 přivařené na příčnících, tlumiče svislých pohybů kolébky vůči rámu jsou upevněny 11 ke stojině podélníku.
obr.3: rám podvozku Görlitz Va |
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / podvozky Görlitz / podvozek Görlitz Va / rám