Vlastní konstrukce rámu podvozku je svařená ze skříňových profilů, které jsou svařeny z ocelových plechů. Rám podvozku se skládá ze dvojice podélníků (obr. 1 a 2 pozice 1), jejichž průřez se směrem k čelníků zmenšuje; dvojice příčníků (obr. 1 poz. 2); dvojice čelníků (obr. 1 poz. 3) a čtyř podélných výztuh (obr. 1 poz. 4) na kterých jsou upevněny součásti brzdy.
obr.1: rám podvozku |
Rám podvozku je nesen pružinami prvotního vypružení uloženými v osazení vodících trnů (obr. 2 poz. 10), které jsou přišroubovány na spodní stranu podélníků. Pro každou ložiskovou skříň je mezi související dvojicí trnů na spodku rámu přivařeno nouzové vedení dvojkolí (obr. 2 poz. 12).
Rám podvozku je uzpůsoben k nesení a vedení druhotného vypružení. Závěsy nosiče druhotného vypružení (obr. 1 a 2 poz. 5) jsou uloženy ve vodících poudrech (obr. 2 poz. 11), která mají tvar silnostěnné trubky, procházející ve svislém směru příčníky, ke terým jsou pouzdra přivařena. Pro nouzové závěsy druhotného vypružení jsou v podélníku vytvořeny otvory (obr. 1 poz. 6). Pro vedení kolébky druhotného vypružení jsou na rámu podvozku upevněny vodící desky, které vedou kolébku v podélném směru (obr. 1 poz. 8) a slouží jako narážky v příčném směru (obr. 1 poz. 7).
K upevnění vodorovných tlumičů příčných pohybů kolébky vůči rámu podvozku slouží konzoly (obr. 1 poz. 9) přivařené na příčnících, tlumiče svislých pohybů kolébky vůči rámu jsou upevněny mezi nosiči pružin a kolébkou.
obr.2: rám podvozku |
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / podvozky Görlitz / podvozek Görlitz V / rám podvozku