Otevřený rám podvozku je svařen ze dvou podélníků skříňového průřezu (obr. 1 a 2 poz. 1) a dvou příčníků trubkového průřezu 2. U podvozku Y32 (obr. 1) jsou ve snížené části podélníků vytvořeny rozšířené dutiny 4, které slouží k zabudování dlouhých jednoduchých pružin druhotného vypružení. U odvozených typů podvozků jsou pro kratší duplexní pružiny druhotného vypružení vytvořeny kulaté konzoly (obr. 2 poz. 8).
obr.1: rám podvozku Y32 | obr.2: rám podvozku LD 800 |
Na koncích podélníků jsou vytvořeny dutiny (obr. 1 poz. 5) pro umístění pružin prvotního vypružení. Ke spodní pasnici podélníku jsou přivařeny konzoly (obr. 1 a 2 poz. 3), ke kterým jsou vázána kyvná ramena vedení dvojkolí.
K příčníkům jsou přivařeny konzoly pro montáž brzdových jednotek kotoučové brzdy 7 a podélné výztuhy 6, které slouží k upevnění příčných narážek vymezujících prostor pro příčné vypružení.
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / Fiat / rám