Vedení a vypružení ložiskové skříně podvozku typu Fiat (Y32)

Vedení ložiskové skříně

Vedení ložiskových skříní zajišťují kyvná ramena (obr. 1 a 2 poz. 1), vázaná ke kontole rámu podvozku 2 pomocí silentblokového uložení (obr. 1 poz. 3). Díky dělené ložiskové skříni je možné vyvázat dvojkolí bez demontáže kyvných ramen. Válcové pouzdro ložiskové skříně je pomocí šroubů sevřeno mezi osazení kyvného ramene 1 a spodní část ložiskové skříně (podkovu - obr. 2 poz. 4).
vazba mezi rámem podvozku a kyvným ramenem podvozku 25ANprvotní vypružení a vedení dvojkolí podvozku LD 800
obr.1: vazba kyvného ramene podvozkuobr.2: prvotní vypružení a vedení dvojkolí podvozku LD 800

Prvotní vypružení

Ložiskové skříně jsou vypruženy šroubovitými válcovými pružinami (u podvozku LD 800 duplexní - obr. 2 poz. 5), pro které jsou v podélnících rámu podvozku vytvořeny dutiny. Pružiny primárního vypružení je nutné tlumit, zde jsou využívány hydraulické tlumiče 6. Svorník 7 zajišťuje současné zvedání dvojkolí při zvedání vozu zvedáky.

vagony.cz / pojezdy / podvozkové / Fiat / prvotní vypružení