Tlumení vodícím trnem

Prvotní (primární) vypružení je tvořeno sadami válcových šroubovitých pružin, rozepřených mezi rám podvozku (přesněji osazení vodícího trnu, viz obrázek níže) a konzoly ložiskových skříní. Uvnitř pružin procházejí vodící čepy. vodící trn Görlitz

Vodící trn Görlitz

Vedení ložiskové skříně je provedeno dvojicí svislých vodících trnů 1, připevněných na rám podvozku. Trny procházejí otvory v konzole pružin prvotního vypružení, umístěné na ložiskové skříni, ve které je pevně vsazeno ocelové pouzdro 2. Mezi leštěnou plochou vodících trnů a ocelovým pouzdrem je vloženo pouzdro z tvrzrné tkaniny 3, které působí jako tlumící prvek prvotního vypružení.

Tvar původního vodícího čepu z roku 1964 je a obrázku dole, vpravo je tvar vodícího trnu podvozku Göriltz V typ 74V. Od roku 1974 je prvotní vypružení doplněno třecími tlumiči, které měly odstranit vibrace způsobené předčasným opotřebením tlumící vložky.

Vodící trn podvozků VÚKV

Vedení ložiskové skříně je provedeno dvojicí svislých trnů, upevněných na rám podvozku. Trny procházejí patkami ložiskových skříní . Souose s trny jsou uloženy pružiny prvotního vypružení. Toto uspořádání využívá rovněž tlumící vlastnosti pryžového prstence sevřeného pružinami, který při malých pohybech tlumí pohyb vlastní deformací. Při větších vzájemných pohybech ložiskové skříně a trnu tlumí pohyb třením silikonového vedení na hlazeném povrchu trnu. vypružení

vagony.cz / pojezdy / podvozkové / tlumení / tlumení vodícím trnem

Valid HTML 4.0 Transitional