Vlastní konstrukce rámu podvozku je svařenec sestavený z dvojice podélníků 1, dvojice příčníků 2 a dvojice čelníků 3. Jednotlivé díly rámu jsou svařeny z ocelových plechů do skříňové konstrukce. Konstrukci rámu doplňují čtyři podélné výztuhy 4 tvořené U profily.
obr.1: rám |
Na spodní pasnici podélníků jsou přivařeny vodítka pružin prvotního vypružení 13, konzoly pro upevnění laminátových pasnic vedení dvojkolí 5 a u podvozků vozů Bmto konzoly pro upevnění nouzových závěsů nosičů pružin druhotného vypružení 15. K vnějším stojinách podélníků jsou přivařeny konzoly tlumičů prvotního vypružení 6, konzoly táhla podélného vedení kolébky 7, konzoly s oky pro zvedání rámu podvozku jeřábem 11 a 12 a u podvozků vozů Bmto trny pro patky zvedáků 14.
obr.2: rám |
V dutině 8 je veden trn nouzového vedení dvojkolí, na horní pasnici podélníků je zavěšen celek druhotného vypružení, závěs prochází skrz podélník otvorem 9.
Brzdové zdrže špalíkové brzdy jsou zavěšeny na čelnících a příčnících na konzolách 10, k upevnění ostatních částí brzdy slouží podélné výztuhy 4.
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / podvozky Görlitz / Görlitz VI / rám