Ložisková skříň vzor 74V (viz obr. 1) obsahuje dvojici válečkových ložisek s válcovou dírou vnitřních ložiskových kroužků 4, natažených přímo na ložiskový čep nápravy 1.
obr.1: ložisko 74V |
Pro uložení pružin prvotního vypružení má ložisková skříň uzpůsobeny dvě konzoly (obr. 2 poz. 1) které svým osazením vedou spodní stranu pružin prvotního vypružení 2 ve vodorovné rovině.
Každá ložisková skříň je vypružena dvěma sadami šroubovitých válcových pružin (obr. 2 poz. 2) uložených a vedených na spodní straně v konzolách ložiskových skříní 1. Sadu tvoří vnější pružina a vnitřní menší pružina, umístěná uvnitř větší. Na horní straně pružin je uložen rám podvozku, který má na spodní pasnici podélníku přivařena vodítka 3 z pásů plechu, která vedou pružiny ve vodorovné rovině.
Tlumení pružin prvotního vypružení zajišťují třecí teleskopické tlumiče 4 upevněné ke konzolám na stojině rámu podvozku a na víku ložiskové skříně.
obr.2: prvotní vypružení |
V podélném i příčném směru je ložisková skříň vedena laminátovým pasem 6 upevněným na jedné straně ke konzole rámu podvozku 5 a na druhé ke spodní straně konzoly ložiskové skříně. Styčné plochy mezi vodícím pasem a upevňovacími konzolami jsou opatřeny pro zlepšení pevnosti spoje příčným drážkováním. Při zlomení vodícího pasu je ložisková skříň nouzově vedena vodícím trnem na horní straně ložiskové skříně, který je veden v dutině podélníku rámu podvozku.
vagony.cz / pojezdy / podvozky / podvozky Görlitz / Görlitz VI / prvotní vypružení