Podvozek typu Tatra
Vozy původní Calm, později označené Balm, Bam a v 80. letech Bnp číselného označení 21-29, s jejichž výrobou bylo započato v roce 1939 v provedení s postranní chodbou
a letech 1949-1950 s chodbou uprostřed. Původním určením těchto vozů bylo řazení do lehkých motorových rychlíků ve vnitrostátní přepravě do
rychlosti 120 km/h, byly navrženy k motorovým vozům M 284.0,1 s nimiž shodné tvary skříně. Později se, z důvodů velké hmotnosti a problematického individuálního vytápění, uplatnily ve vlacích tažených lokomotovami.
1. Rám podvozku | svařované konstrukce s čelníky
| 2. Prvotní vypružení | vinutými šroubovitými pružinami umístěnými na vahadlech pod ložiskovou skříní.
| ...Vedení dvojkolí | je rozsochové.
| ...Uložení skříně vozu na kolébku | plochou tornou a postranními kuznicemi
| 4. Druhotné vypružení | listovou pružnicí (vzdálenost středů ok 1700 mm, 10 pružin průřezu 120*16 mm), zavěšenou pomocí hraníkových závěsů 3 přímo na rám podvozku. Při zlomení hlavního
listu pružnice zabrání záchytka 5 pádu druhotného vypružení do kolejiště.
| ...Rozvor podvozku | 2800 mm.
|
|
Vůz řady Bam rok výroby 1949-1950
Hmotnost vozu | 32 500 kg
| Délka přes nárazníky | 22 520 mm
| Vzdálenost otočných čepů | 14 800 mm
| Míst k sezení | 88
| Brzda | Soustava KNORR, rychločiný rozvaděč, jeden brzdový válec 12 palců, zdrže jednošpalíkové
| Přechod mezi vozy | Přechodový můstek, dvířka a shrnovací zábradlí
| Okna v oddílech | Celospouštěcí vyvážená s rámy lisovanými z ocelového plechu a jednoduchým sklem
|
Vůz je vytápěn nízkotlakým parním topením z vlastního i cizího zdroje s automatickou regulací. Jako vlastní zdroj páry slouží
nízkotlaký kotel s naftovým vytápěním, umístěný ve vytápěcí kabině uprostřed vozu.
|