Čtyřnápravové osobní vozy druhé třídy se dvěma velkoprostorovými oddíly, uličkou uprostřed určené pro vnitrostátní provoz rychlostí 120km/h. Svým obrysem a rozměry odpovídají vozům typu Y. Vozy byly vyráběny v Moravskoslezské vagonce Studénka ve třech sériích:
I. série rok výroby 1986/87, řada vozu Bdt279 21-08 001 až 195.
II. série rok výroby 1990/91, řada vozu Bdt 21-08 270 až 395, kód 280.
III. série rok výroby 1991/92, řada vozu Bp 21-08 396 až 479, kód 282.
Vozy všech sérií mají nástupní dveře otočné skládací s pevným oknem, přechody mezi vozy řešené pryžovými návalky a sklopnými můstky, čelní dveře jsou dvoukřídlé posuvné s aretací v uzavřené i otevřené poloze. Okna v oddílech jsou polospouštěcí s dvojitým bezpečnostním sklem a pružinovým vyvažovačem ve střední dělící liště.
Vozy jsou vytápěny teplovzdušným topením s elektrickým ohřívačem, dvoukanálovým rozvodem ohřátého vzduchu a automatickou regulací, jmenovité napětí 3000 V stejnosměrných a střídavých 50 hz. Zásobování vozů elektrickou energií zajišťují dva trojfázové alternátory, dva usměrňovací bloky a dvě sady akumulátorových baterií.
Rozdíly mezi jednotlivými sériemi jsou v typech podvozku GP 200 (viz podvozek GP 200). Rozdíly jsou rovněž v interiéru.
U vozů první a druhé série jsou sedadla dvojitá s pružinovou vložkou potažená plastickou kůží ELASTIC, pevné opěrky ruky z černého bakelitu,
zavazadlové police ze slitin hliníku dvojité příčně orientované nad sedadly. Vozy druhé série nemají označení čísel sedadel.
Vozy třetí série mají sedáky jednoduché tvarované z PUR pěny a potahem tvořeným kombinací látky a plastické kůže, zavazadlové police z polypropylenových desek podélně uspořádané nad okny.
vagony.cz / pojezdy / podvozkové / podvozek GP 200 / vozy Bte a Bp